Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Ноември 20th, 2018, 9:33 pm



Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
 Как да натоварим бедрата 
Автор Съобщение
Администратор
Аватар

Регистриран на: Декември 29th, 2010, 7:52 pm
Мнения: 563
Местоположение: София
Мнение Как да натоварим бедрата
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Вероятно знаете кои са основните упражнения за мускулите на краката, но сега ще разгледаме как точно да ги използваме за индивидуалните си цели. Клека е най-базовото упражнение за развиване на бедрата. При него тежестта се преодолява
75% от четириглавия бедрен мускул и 25% от глутеусите, а гръбните разгъвачи се активизират колкото и бедрата, но те работят в изометричен режим и не преодоляват тежеста. По-долу ще разгледаме различните вариант на изпълнение и кои са най-подходящи за вас:
- ако искате да натоварите и стимулирате растежа на външната глава на квадрицепса (външната част на бедрата) е по-добре да използвате по-голяма тежест за сметка на по-малка амплитуда (полуклек).
- ако искате да натоварите и стимулирате растежа на правия бедрен мускул (в средната част на бедрата) е по-добре да изпълнявате по-дълбок клек за сметка на по-малката тежест.
- вътрешната част на бедрата се натоварва еднакво при всички варианти.

Когато клека е дълбок при някои хора се наблюдава отлепване на петите от пода. Това се дължи на относително по-дългите крака спрямо тялото (обикновено при по-високите хора). Тогава слагайте подложки на петите и изпълнявайте клека докато спре движението в колянната става – не продължавайте клека за сметка на сгъване в тазобедрената става (навеждане). Хората с относително по-дълъг труп спрямо краката успяват да държат гърба изправен по-лесно и петите остават стабилно на пода.

Ако в залата има няколко варианта на лег пресата – хоризонтална от седеж (фиг. 1), хоризонтална от лег (фиг. 2), вертикална (фиг. 3), на 45 градуса (фиг. 4), или наклона на облегалката се регулира, имайте впредвид следното:
- колкото ъгъла в тазобедрената става е по-малък, толкова повече натоварването се пренася към глутеусите – фиг.1,3,4
- колкото ъгъла в тазобедрената става е по-голям, толкова повече натоварването се пренася към квадрицепсите – фиг.2 и 4 при ниска облегалка

И третото упражнение за бедрата, което ще разгледаме е разгъването от седеж.
- за да натоварите вътрешната част на квадрицепсите, насочете стъпалата навън
- за да натоварите външната част, насочете стъпалата навътре
- за да натоварите комплексно всички части – насочете стъпалата напред

_________________
www.Muscle-Team.net


Януари 19th, 2012, 1:14 pm
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 1 мнение ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов